14 Haziran 2012 Perşembe

Çok sıcak ve bunaltıcı bir gece.Daha yazın başındayız,bu yaz nasıl geçecek,Allah yardımcımız olsun.
Bu gece biricik oğlumu yolcu ettim.Mersin'e babaannesine gönderdim.Doğduğundan beri ilk kez ayrılıyoruz.Daha 8 yaşında kuzucuğum.Biraz da bu yüzden bunaltıcı geliyor bana bu gece.
Bakarmısınız şu oğluşumun güzelliğine(kuzguna yavrusu şahin görünürmüş ya),lahana dolması parmaklarına.Artık bir ay hasretlik çekeceğiz.




Bu gece biraz nostalji yapacağım.Yıl 2001,eşimin tayini Amasya'nın Merzifon ilçesine çıktı.Ben özel sektörde çalıştığım için mecburen istifa ettim ve merzifona yerleştik.Çalışmayınca günler geçmek bilmiyor.Kendime oyalanacak bir şeyler ararken,Hürriyet gazetesinin ek olarak verdiği ahşap boyama dergisini keşfettim.Ahşap boyama yapmaya karar verdim.Çarşıya çıktım malzeme almaya,fakat ne yazıkki Merzifon da bulamadım.Ertesi gün atladım arabaya doğru Samsun'a.Malzemeleri alırken biraz hobi marketin sahibi hanımdan , bu işin nasıl yapılacağına dair bilgiler aldım ,birkaç da konuyla ilgili kitap dergi aldım doğru eve.
Niyetim tepsi boyamak,yanlışlar yaptım tepsiyi yıkadım ,tekrar boyadım derken    
birkaç gün içinde tepsiyi bitirdim.
İşte ilk tepsim.Hala saklarım.Velhasıl ben boyamayı çok sevdim.Daha çok malzeme,daha çok kitap,daha çok obje.Ben artık iki günde bir Samsun'dayım.Evimde boş bir odayı küçük bir atölye haline getirdim,yaklaşık bir buçuk yıl ürettim.Eşe dosta hediye ettiklerimin dışında evde 100'ün üzerinde yapılmış obje birikti.Eşim ve arkadaşlarımın verdiği gazla bir sergi açtım.


Bir hafta boyunca yoğun ilgi gördü.En güzeli de yaptığım objelerin %99 u satıldı.Bana daha çok malzeme ve kitap almak için sermaye oluştu.
Sergimdeki objelere bir göz atalım ne dersiniz.Acemice yapılmış ilk objeler.




Bu sandıkdan bir tane yapmıştım.Hemen satıldı ve sergi boyunca aynısından iki tane daha yaptım sipariş olarak ve sattım.
















Hemen hemen her tekniği uygulamaya çalışmıştım.


















Bu tepsi ilk transferim ,tamamlamalarım biraz acemice.



































Bu tepsiye transfer yaptım, fakat çok parçalandı,tamamlamaya cesaret edemedim.resim antik bir görüntüye sahipti ,üzerine çatlatma yapıp eski mozaiklere benzetmeye çalıştım.Kısacası kıvırdım.












Sergiden kazandığım parayla aldığım yeni malzeme ve objelerle yine ürettim.
















İlk one stroke çalışmalarım.One stroke'u Donna Dewberry'nin cd'lerinden öğrendim.Biraz zor oldu ama öğrendim.One stroke cd'leri de çalışma şablonları da hep sağ elini kullananlar için hazırlanmış ama ben solağım.çalışma kartelalarımın dili olsada anlatsa.Neyseki ben zoru severim.









Bir gün evdeki pul boncuk ve düğmelerden kurtulmak istedim.İşte bu ayna çıktı ortaya.



















Bu tabakta peçeteleri en ince ayrıntısına kadar kesip yapıştırdım ve üzerinden boncuk boyalar ile süsleme geçtim.










Bu bayağı uzun bir post oldu.Şimdilik sevgiyle kalın arkadaşlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder